دسترسي و مديريت ايميل‌هاي Hotmail ،MSN و Live از طريق Gmail

چه رنجي مي كشد آنكس كه انسان است و از احساس سرشار

دسترسي و مديريت ايميل‌هاي Hotmail ،MSN و Live از طريق Gmail

امروزه داشتن يك ايميل مناسب، لازمه زندگي در دنياي مجازي است. سرويس‏هاي ايميل متعددي نظير Live.com ،Gmail.com ،Yahoo.com و... وجود دارد كه افراد مختلفي بنا به سليقه خود از آنها استفاده مي‏كنند. اما در سال‏هاي اخير، در ميان كاربران اينترنت -به ويژه كاربران ايراني- استفاده از سرويس Gmail بسيار رواج يافته است. اين سرويس ايميل كه متعلق به شركت گوگل است به خاطر انعطاف‏پذيري بالا، راحتي استفاده و رابط كاربري مناسب، براي بسياري از كاربران به سرويس ايميل اصلي آنها تبديل شده است.ممكن است شما نيز چندين ايميل مختلف داشته باشيد؛ مثلاً يك حساب Live.com و يك حساب Gmail. طبعاً مديريت اين ايميل‌ها كاري زمان بر است و همچنين ممكن است در مواردي شما را سردرگم نيز بكند. در اينجا ما به معرفي ترفندي مي‏پردازيم كه به وسيله آن مي‏توانيد تمامي ايميل‌هايي كه به حساب شما در Hotmail ،MSN و يا Live ميرسد را به Gmail خود منتقل كنيد و آنها را بخوانيد، مديريت كنيد و حتي از جانب حساب ديگر ايميل ارسال كنيد. لازم به ذكر است اين كار بر روي سرويس ايميل ياهو هم امكان پذير است، به شرطي كه ايميل شما در ياهو رايگان نباشد و پولي باشد...... امروزه داشتن يك ايميل مناسب، لازمه زندگي در دنياي مجازي است. سرويس‏هاي ايميل متعددي نظير Live.com ،Gmail.com ،Yahoo.com و... وجود دارد كه افراد مختلفي بنا به سليقه خود از آنها استفاده مي‏كنند. اما در سال‏هاي اخير، در ميان كاربران اينترنت -به ويژه كاربران ايراني- استفاده از سرويس Gmail بسيار رواج يافته است. اين سرويس ايميل كه متعلق به شركت گوگل است به خاطر انعطاف‏پذيري بالا، راحتي استفاده و رابط كاربري مناسب، براي بسياري از كاربران به سرويس ايميل اصلي آنها تبديل شده است.ممكن است شما نيز چندين ايميل مختلف داشته باشيد؛ مثلاً يك حساب Live.com و يك حساب Gmail. طبعاً مديريت اين ايميل‌ها كاري زمان بر است و همچنين ممكن است در مواردي شما را سردرگم نيز بكند. در اينجا ما به معرفي ترفندي مي‏پردازيم كه به وسيله آن مي‏توانيد تمامي ايميل‌هايي كه به حساب شما در Hotmail ،MSN و يا Live ميرسد را به Gmail خود منتقل كنيد و آنها را بخوانيد، مديريت كنيد و حتي از جانب حساب ديگر ايميل ارسال كنيد. لازم به ذكر است اين كار بر روي سرويس ايميل ياهو هم امكان پذير است، به شرطي كه ايميل شما در ياهو رايگان نباشد و پولي باشد.

براي اينكار:
ابتدا به ايميل خود در Gmail وارد شويد.
اطمينان پيدا كنيد كه قالب Gmail شما بصورت Standard است. براي اطمينان از اين موضوع مطمئن شويد كه در پايين صفحه، گزينه Gmail view بر روي standard تنظيم شده باشد.
اكنون از بالاي صفحه بر روي Settings كليك كنيد.
سپس به تب Accounts برويد.
از قسمت Get mail from other accounts بر روي Add a mail account you own كليك كنيد. خواهيد ديد كه پنجره جديدي باز خواهد شد.
در قسمت Email address آدرس ايميل خود با پسوند live.com ،msn.com و يا hotmail.com را وارد كنيد.
بر روي دكمه Next Step كليك كنيد.
در صفحه بعد، در قسمت Password، رمز عبور ايميلي كه در صفحه قبل وارد نموديد را وارد نماييد (منظور پسورد ايميل شما در Hotmail ،MSN يا Live است).
همچنين   تيك دو گزينه دوم و سوم يعني Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail و Label incoming messages بايستي در حالت فعال باشد.
نيازي به دستكاري ساير قسمت ها نيست.
بر روي دكمه Next Step كليك نماييد.
مشاهده پيغام Your mail account has been added به معناي آن است كه از اين پس ايميل هاي حساب ديگر شما بر روي Gmail قابل دريافت است.
اما هنوز امكان ارسال ايميل از Gmail از طرف حساب ديگرتان نيست.
براي فعال سازي آن، در حالي كه تيك گزينه Yes, I want to be able to send mail as فعال است، بر روي دكمه Next Step كليك كنيد.
در صفحه بعدي مجدداً بر روي دكمه Next Step كليك نماييد.
سپس در صفحه بعد بر روي دكمه Send Verification كليك كنيد. (ترفندستان)
در صفحه بعد، از پايين صفحه بر روي Close Window كليك كنيد تا پنجره بسته شود.
اكنون در مرورگر به ايميل خود در Hotmail ،MSN يا Live وارد شويد.
ايميلي با عنوان Gmail Confirmation در Inbox موجود خواهد بود.
وارد ايميل دريافتي شويد. بر روي لينكي كه در خطوط بالايي صفحه وجود دارد كليك كنيد.
صفحه جديدي باز خواهد شد. مشاهده پيغام Confirmation Success به معناي انجام موفقيت آميز عمليات است.
از اين پس مي‏توانيد از طريق Gmail خود از جانب ايميلي كه در حساب ديگر داريد ايميل بفرستيد. براي اينكار هم كافيست به Compose برويد و از قسمت From ايميل مورد نظر را انتخاب كنيد. از قسمت Settings > Accounts هم مي‏توانيد ايميل پيش‏فرض را انتخاب كنيد.

اين كار به صورت بلعكس نيز امكان‏پذير است. به طوري‏ كه به حساب خود در Gmail از طريق سرويس Live دسترسي داشته باشيد. براي اين كار هم كافي است به حساب خود در Live.com لوگين كنيد. از منوي سمت چپ صفحه بر روي Add an e-mail account كليك كنيد. باقي مراحل مانند بالا است.
همان طور كه در ابتدا نيز ذكر شد، در صورتي كه از سرويس ايميل پولي سايت ياهو يعني Yahoo! Mail Plus استفاده مي‏كنيد، مي‏توانيد عمليات فوق را براي يك ايميل ياهو نيز صورت دهيد.

به نقل از ترفندستان



برای ایجاد یک حساب Gmail بدون نیاز به شماره تلفن، می‌توانید از گزینه "باز کردن حساب Google برای من" یا "ساخت حساب" در صفحه ورود به Gmail استفاده کنید. در این مرحله، به جای وارد کردن شماره تلفن، گزینه "شماره تلفن خود را وارد کنید" را انتخاب نکنید و به جای آن روی گزینه "پرش کردن" یا "Skip" کلیک کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب را وارد کنید، از جمله نام کاربری، رمز عبور، تاریخ تولد و آدرس ایمیل جایگزین. پس از این مراحل، حساب Gmail شما بدون نیاز به شماره تلفن ایجاد خواهد شد.

 

لازم است بدانید که جیمیل بدون شماره دادن ممکن است از سطح امنیت بالایی برخوردار نباشد. توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است با تغییرات در واسط کاربری Gmail تغییر کند، بنابراین بهتر است در هنگام ساخت حساب، دقیقاً مراحل جاری را بررسی کنید و با توجه به ورژن جدید Gmail، اقدام به ایجاد حساب بدون شماره تلفن کنید.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد