ترس، سر راه اعتماد به نفس

چه رنجي مي كشد آنكس كه انسان است و از احساس سرشار

ترس، سر راه اعتماد به نفس



سخني از اين جستار: «گاهي اوقات اين امكان وجود دارد كه مطمئن باشيد، اما باز هم اشتباه كنيد.»
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
‏بگذاريد بگويم كه اين همان ترس است كه مانع از احساس اطمينان و قطعيت در شما مي‌شود و زمينه‌ي شكست‌تان را فراهم مي‌آورد. در واقع، ترس، همان امري است كه شما را از اين‌كه مطمئن باشيد و اعتقاد و ايماني راسخ و راستين داشته باشيد، بازمي‌دارد. مي‌بايست ميان اين دو، تنها يكي را انتخاب كنيد. هرگز نمي‌توانيد هر دو را همزمان داشته باشيد، بدين معني كه هم مطمئن باشيد و از اعتماد به نفس و خودباوري برخوردار باشيد و هم بترسيد و محافظه‌كاري كنيد.
‏وقتي تمامي تلاش خود را به كار برديد و از خود مايه گذاشتيد و در راه درست هم قدم برداشتيد، باز هم مي‌بايست به لحاظ احساسي، رواني و عاطفي از خود مايه بگذاريد. گاهي اوقات اين امكان نيز وجود دارد كه مطمئن باشيد، اما باز هم اشتباه كنيد.
‏اين همان خطري است كه مي‌بايست به جان بخريد. اما از خود بپرسيد كدام يك از اين ريسك‌ها بزرگ‌تر است، اين‌كه تمامي توان خود را به كار گيريد و از خود مايه بگذاريد و تلاش كنيد و بعد بفهميد اشتباه كرده‌ايد و از اشتباه خود بياموزيد تا در آ ينده موفق شويد، يا دست روي دست بگذاريد، هيچ كاري نكنيد و از اعتماد به نفس و قطعيت خود، كوچك‌ترين بهره‌اي نجوييد.
آنتوني رابينز

برگرفته از كتاب:
رابينز، آنتوني؛ به پا خيزيد و زندگي با عشق را آغاز كنيد؛ برگردان هادي ابراهيمي؛ چاپ دوم؛ تهران: نسل نوانديش 1386.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد